Jagthundesports Foreningen Sønderjylland
Dagsorden:
1. Velkomst – sidste nyt.
Der har været afholdt afslutning med en fin opbakning. Der var cirka 70 betalende. Der endvidere været afholdt anerkendt udvidet- og apporteringsprøve.
Der gik aspiranter med til prøverne og de er færdig med deres uddannelse nu.
Tillykke til Annika og Melanie.
2. Spisning kl. 18.00
Velbekom 😊
3. Beholdning vildt – dummyer
Vi er pt. ved at fylde boksene til efteråret og frem imod foråret. Vi tror på at det lykkes at fylde boksene.
Vi har pt. de dummyer der er behov for.
4. Drøftelse om hvad de enkelte hold skal lære. (nye metoder/behov ud fra den undervisning i har modtaget)
Det arrangement der har været afholdt via Mia fra DJ blev rost, dog manglede der et punkt omkring problemløsning. Der blev drøftet forskellige emner, så som placeboard træning.
Der blev givet udtryk for interesse for denne form for træning. Vii vil afholde en aften for instruktørende og de kan blive uddannet/for kendskab til denne form for træning.
Det bliver den 10. juli og 25 juli kl18.
5. Fælles træningsaften for trænere. Er der behov? (torsdag)
Der stadig behov for dette – vi skal bare huske at bruge tavlen i klubhuset, så vi kan tage vildt fra om onsdagen.
6. Efteruddannelse?
Der blev nævnt, at vi kunne holde en temaaften omkring dirigering, springer spaniels.
Såkaldte temaaftener. Det vil bestyrelsen arbejde videre med og vi er åbne for alle ideer/input til temaaftner.
7. Ris/ros kassen - evaluering af forår
Der blev diskuteret og debatteret om JHS og hvordan vi fastholder medlemmer.
Ligeledes vigtigheden af, hvordan vi fremstår som instruktører i den måde vi formidler og træner vores kursister.
Instruktører skal og er forpligtiget i, at stoppe deres kursister, hvis de laver et overgreb/råber af deres hund/skælder ud i ”lang tid”.
Det generelle billede af tilbagemeldinger fra alle hold er, at de er tilfredse med træningen.
Vi har en udfordring med at vi pt. kun har en sø vi kan træne pga. den forhøjede vandstand.
Vi kontakter vandskiklubben for at høre om det er muligt at benytte deres sø om onsdagen.
Vi skal i kontakt med grusgraven om vi må klippe træer og buske ned nede i den bagerste sø, så den er brugbar med den forhøjet vandstand.
Græsset skal pudses af over hvor apportering skal være. Christian Madsen vil spørge Jens om han vil slå det af.
Der skal opstilles kriterier for at deltage på dirigeringsholdet.
8. Julefrokost
Der er interesse fra instruktørende. Basse stillede et forslag om, at der blev nedsat i et udvalg som kunne stå for at arrangere i julefrokosten.
Jakob og Basse vil gerne stå for det og andre er velkommen til at deltage i komiteen.
(Jacob har et værksted vi kan bruge)
9. Nøgler
Gennemgang af nøgleliste
10. Markprøve træning.
Bliver den 20 og 27 kl.18.00. Lokal markprøve bliver den 1. september kl.10.00.
Påsætning af trænere: Afbud skal ske til Chris, hvis man ikke kan en aften.
Efterår 31.7-2024 kl. 18.00 og 19.30.
11. Hvalpe
Lars og Sissel
12. Lydighed
Vivian og Erik
13. Udvidet lydighed
Lars B og Jakob P
14. Apportering
Kurt og Lene
15. Udvidet apportering
Thomas kan træne på det første hold. Chris kan hjælpe på det ene hold, Søren P, Bjørn.
Vi prøver igen med glidende ankomst fra kl18-1930.
16. Dirigerings hold kl18.00
Melanie og Heidi
17. Spaniel hold
Hvalpe og unghunde/øvede.
Flemming, Basse og Gitte
18. Afslutningen efterår 14/9-2024 kl. 10.00
Næste vinter:
19. Instruktører Bedsted
Lydighed: Erik og Kurt
Hvalpe: Sissel og Thomas.
EVT:
Der bliver afholdt en temaaften den 12.9 hvor dyrlægen Mia kommer og fortæller om reproduktion, avlsgodkendelse mv. Der kommer et oplag vedr. tilmelding.
Basse nævnte om vi skal gøre det muligt, at vi kan tilbyde tilmeldelse både på forårs og efterårs hold. Så man kan tilmelde sig et ”forløb”.
Kurt nævnte en problematik omkring våbentilladelse. Brugeren skal stå som ejer og ikke JHS.
Kurt nævnte at hjemmesiden skal opdateres.
(Opstart onsdag den 31 juli kl18.00.)
Mandag den 24. juni kl18.00 – JHS er vært for lidt mad og drikke.
Chris sender en indkaldelse ud og tilmelding skal ske til Annika på sms tlf. 28930791.
Chris laver et udkast til en dagsorden.
Vi holder et arrangement i efteråret omkring HZP. Nærmere info vil tilgå.
Vi har fundet en der holder et oplæg omkring avlsgodkendelse og reproduktion.
Det afholdes i klubhuset kl12.9 kl18.30.
Prisen er 100kr inklusiv kaffe og kage.
Gennemgået og fordelt.
Webmaster Jan, Vildtansvarlig Søren, Skemaer mvh Chris, Kantine Annika (der skal findes en til at passe kantinen og grillen). Anerkendte prøver Jesper Iversen hjælper med dette i hundeweb. Til de forskellige prøver kan vi skiftevis være prøveledere. Dette kordineres på bestyrelsesmøderne, Trænere ansvarlig er Melanie, Sponser ansvarlig samt fakturering er Lars. Pedel er Christian Madsen. Kassere og regnskab Søren. Pokal ansvarlig er Lars.
Vi laver et skema for dette til efteråret igen.
Ja.
Vi har ikke modtaget nogen endnu. Søren ringer til banken.
Info fra Melaine om at Vivian hjælper med at bogføre.
Tirsdag den 20 og 27 August kl18.00 og den lokale markprøve søndag den 1 september kl10.00.
Lars undersøger nogle lodsejere.
Chris opdatere den vi brugte i foråret og printer den, så den er klar til første gang vi har træning i efterårssæsonen. Afslutningen bliver den 14 september kl10 og der afholdes anerkendt apporteringsprøve og udvidet den 21 september kl10.
Vi skal have købt flere duer og have skaffet nogle ræve, medmindre Hans Peter har nogle ræve i boksen. (Søren)
Meget positive tilbagemeldinger 😊
Tjek
Chris printer programmer og dommerliste mvh.
Bedømmelsesskema lille appo Chris.
Er opdateret og emnet tages op på trænermøde.
Evt fredag den 28 juni kl12. Der skal males bord/bænkesæt, beskæres mvh.
Melaine og Chris laver dette.
Er sat til apportering og udvidet apportering.
Spørge til trænermøde.
Næste møde er online den 24 juli kl20.
4XKanin, 2Xræv, 12Xfasaner, 8Xduer
Der bliver tilbudt schweiss træning i august igen. Nærmere info vil tilgå.
På teams/messenger.
Lars B og Chris undersøger priser på dette.
Der skal uddeles sedler/indbydelse og instruktører skal skrive deltagerne op. (Chris)
Melanie udskriver dommerliste og holdlister og vi spørger til træning ”får det til at gå op”
Annika indkøber gavekort – Vi laver en liste som instruktører kan vælge ud fra,
Pamhule, Macnab, Kløver Es, (Chris)
8 juni kl10 2024
8 juni kl10 2024
Melanie og Annika bestiller dommere. 2 til hvert hold.
Ok.
Søren spørger til hjælpere til begge prøver. Gerne en blanding af nye og gamle.
Der blev lavet et vagtskema under mødet og er vedhæftet referatet
Vi var ude i Andholm gå terrænerne igennem og fik terrænet fordelt.
Vi tager et luftfoto fra google maps og indsætter i nyhedsbrevet samt FB
Vi kan tage udgangspunkt i de tidligere nyhedsbreve og tilpasse dem, jeg vil gerne forsøge på at skrive dem, med hjælp/revidering fra jer andre af.
Vi kan godt bruge terrænet selvom de har indhegnet en del af området.
Hvalpene flyttes over til det område hvor vi før har brugt til kaninbanen
Søen foran klubhuset kan stadig bruges som den er.
Der er aftalt et møde og Jan har hvad han skal have til mødet.
Udvidet bliver hævet 750kr, Apportering bliver hævet til 550kr, JET 1 hæves til 600kr
Spaniel træning blev sat til 600kr, Lydighed hæves til 450kr, Hvalpe uændret.
Vand og slæb hæves til 600kr, Dirigering uændret.
Tekster til hjemmesiden til Springer træning og for udvidet dirigering.
Listen er på dropbox.
Vi opfordre til en holdansvarlig generelt.
Trænermøde ref. Bliver udsendt og lagt op hjemmesiden.
Prøven er ikke tilgængelig endnu.
Info fra Bjørn Hemme til trænermødet.
Vi vil gerne bruge Jesper dette?
Jacob Petersen skal med som føl og Jesper skal tilføjes instruktørlisten.
VSA kommer til at gå i rotation og JHS kommer til at have prøven hvert andet år fremadrettet.
Vi vil gerne sige ja til tilbuddet og laver en afstemning på FB omkring hvilke emner.
Torsdag den 12.9.2024 Nærmere info følger
Der kommer et opslag på FB og info via nyhedsbrevet. Pris per deltagere 100kr inklusiv boller og kaffe/te. Øl og vand kan købes.
1. Velkomst – sidste nyt.
Ny formand, bestyrelse og organisering af bestyrelsesarbejdet
2. Spisning kl. 17.30
Tak for mad JHS.
3. Evaluering af træning for træningsåret 2023.
Der er kommet mange positive tilbagemeldinger fra kursisterne i 2023.
4. Fælles træningsaften for trænere. – Evt. om torsdagen og hvem vil stå for dette.
Der er ønske om fortsat at kunne træne om torsdagen – koordineringen af dette er op til de enkelte instruktører
5. Chris bliver trænerkoordinator og skal kontaktes ved afbud/sygdom/ferie mv. Så der kan findes en afløser.
Tlf: 6165 2592.
Forår opstart 3/4-2024 kl. 18.00
6. Hvalpe
Hold 1 tager Sissel og
Hold 2 tager Lars. (Lars vil gerne bistå Sissel).
Max 12 hunde.
7. Lydighed
Bjarne tager det første hold og Erik det andet hold (afhængig af deltagere antal på holdet kan hjælpes de af. Max 12 hunde
Bedstedholdet starter den 13. marts og træner frem til opstart den 3/4, dem fortsætter Kurt og Erik med at træne indtil forårsopstart.
8. Springer hold
Hold 1 unghunde: Gitte og Flemming max 8 hunde
Hold 2 øvede: Gitte og Flemming max 8 hunde.
9. Dirigeringshold begynder og øvede.
Heidi tager begynder og Melanie tager øvede. Basse går med som ”føl”.
Max 6 hunde per hold
10. JET 1
Lars B tager et hold på 8 max hunde.
11. Apportering
Hold 1 Lene og Kurt tager første hold.
Hold 2 Annika og Johny
Max 12 hunde på hvert hold.
12. Vand og slæb
Karl og Hans Peter og Vivian tager vandarbejde. Max 15 hunde.
13. Udvidet apportering
Hold 1: Thomas, Bjørn Hemme, Basse, Søren
Hold 2: Thomas, Sissel, Kylli, Jan
14. “problem hunde” Madsen hjælper efter behov
”Afslutningen bliver den 25.5 -2024 kl.10.00”
15. EVT: Følgende blev drøftet:
Johny og Bjørn Hemme fortalte om den nye apporteringsprøve DJ har udarbejdet. JHS skal have fokus og være opmærksom på prøven og på sigt tilbyde træning til dette og afholde prøven.
Dagsorden.
1. Siden sidst
Der har været opstart ude i Bedsted Ridehal og været afholdt generalforsamling ude på Kløver Es, der var et fint fremmøde til begge dele.
2. Bestyrelsen konstituerer sig
Formand blev Melanie Magnussen
Næstformand blev Lars Brock
Kassere blev Søren Philipsen
Klubhusansvarlig Annika Harsdorf
Sekretær blev Chris Funda Johannsen
Suppleant blev Jan Petersen
3. Regnskab til dato
Saldo blev oplyst.
4. Trænermøde
Den 20. februar afholdes trænermøde i klubhuset og alle trænere bliver indkaldt til dette via mail til kl17.30. Der bliver bestilt aftensmad ud fra antal tilmeldinger.
5. Udbetaling af telefonpenge
Udbetalingen af telefon penge var der enighed om, at dette gamle levn fra fortiden skulle ophøre.
6. Fordeling af opgaver.
Forestående opgaver:
Markprøvetræningsdatoer fastlagt og vil blive lagt op på hjemmesiden snart.
Der vil være plads til et hold af 10 hunde per gang og 12 hunde til den lokale markprøve.
Afslutning i Bedsted den 28. februar 2024 kl18. – Annika sørger for forbrugsvare. Vi mødes kl16.45 ved klubhuset og pakker bilerne. Dommer til afslutningen er på plads.
Jan kontakter Vivian og overtager hjemmesiden, nyhedsbrev mv.
7. Status elmåler
Sidste gang stod målerne på 549559 og i dag på 550074. Forbrug i alt 515 kilowatt
8. Godkendelse af referat.
Godkendt
9. Dato for næste møde
Onsdag den 20. marts kl19.00
10. Evt.
Nøgleliste skal opdateres.
________________________________________________________________________________________________
Dagsorden ifølge vedtægter:
1. Valg af dirigent.
Bjørn Hemme blev foreslået, og valgt uden modkandidat.
2. Formandens årsberetning for 2023
Formanden oplyste at der var 155 medlemmer i 2023, og fortalte om årets gang i foreningen. Vintertræning Bedsted med 39 hunde. Forår: Markprøvetræning og lokalmarkprøve forår hhv. 14, 19 og 16 deltagere. Anerkendt markprøve med 35 deltagere. 9 udendørs hold i alt 86 hunde. DMK dag i juni. Afslutning i juni og derefter anerkendte prøver. App. 10 hunde – Udv.app. 8 hunde – VSA 15 hunde. Efterår: 8 udendørs hold i alt 68 hunde, nyt tiltag med JET 1 træning, og nyt areal omkring Nymøller Grusgrav. Markprøvetræning og lokal markprøve med hhv. 17, 12 og 14 deltagere. I august måned mistede foreningen vores Suppleant Torben Jensen. Tak til Torben for indsatsen. Bestyrelsen valgte at fortsætte arbejdet uden suppleant frem til generalforsamlingen. Efterårsafslutning i september, og derefter anerkendte prøver. App. 9 hunde - Udv.app. 12 hunde – markprøve 22 hunde. Julefrokost for instruktører på Agerskov Kro. Sponsortavlen viser 13 sponsorer i 2023, der blev sendt nyhedsbrev ud til 535 personer hver gang og 410 følger os på Facebook. Formanden takkede dem som gav en hånd med i løbet af året.
3. Forelæggelse af revideret regnskab for 2023
Kassereren fremviste et regnskab med indtægter for i alt kr. 219.960, en lille tilbagegang i forhold til 2022. Regnskabet viste udgifter for kr. 229.328, hvilket var en del mere end i 2022. Særligt har uddannelse af instruktører øget udgifterne, samt reparation af græsklipper og indkøb af fryser mv.
Resultatet af 2023 blev således et minus på kr. 9.368. Egenkapitalen i foreningen udgør kr. 123.433 pr. 31/12-23.
4. Fastsættelse af kontingent for 2025
Én fra forsamlingen foreslog forhøjelse til kr. 200 pr. år. En anden foreslog at blive på kr. 150 pr. år. Afstemning ved håndsoprækning: vi bliver på kr. 150.
5. Valg til bestyrelsen – på valg er:
Melanie Magnussen blev foreslået og modtog valg
Chris Johannsen blev foreslået, og modtog valg uden fremmøde.
6. Valg af suppleant til bestyrelsen:
Morten Uldall-Jessen og Jan Petersen blev foreslået. Skriftlig afstemning. 14 stemmer Morten – 25 stemmer Jan – 2 blanke. Jan modtog valg.
7. Valg af revisor og suppleant – på valg er:
Alle tre modtog genvalg
8. Indkomne forslag fra medlemmer.
Der var fremsendt følgende forsalg til vedtægtsændring:
I vedtægternes § 15 ønskes følgende tilføjelse: ”Bank beholdning må ikke komme under kr. 100.000, da der altid skal være penge nok til at klubhuset kan fjernes/flyttes og grunden ryddes og reetableres med ½ års varsel. Beløbet skal reguleres årligt jfr. nettoprisindekset (december 2023 som udgangspunkt).”
Forslaget blev begrundet med, at der fremover kan være en øget risiko for at foreningen bliver nødt til at finde et andet sted at være, ifm. at Grusgraven er solgt til et stort multinationalt firma.
Vedtægtsændringen blev godkendt af generalforsamlingen.
9. Evt.
Der blev fra én i forsamlingen foreslået at bestyrelsen gennemgik vedtægterne, så de blevet gjort mere nutidige. En anden oplyste at han havde kontaktet DJ, for at høre om vi måtte skyde med 6 mm pistoler fremover til vores prøver. Han havde endnu ikke fået svar.
__________________________________________________________________________________________________
1. Julefrokost
2. siden sidst.
Afslutning efterår, apporteringsprøve + udvidet apporteringsprøve, evalueringsmøde trænere, markprøve, julefrokost
3. Regnskab til dato.
Beholdninger fremlagt og godkendt
4. Årshjul 2024
Opdateret for 2024
5. Julegaver Lodsejere
Formand/kasserer afleverer til lodsejere mv.
6. Tjek skema Bedsted udfyldes
Opgaver fordelt
7. Tjek skema Generalforsamling udfyldes
Opgaver fordelt
8. Status elmåler
549559 Sidste 548902 forbrug 657
9. Godkendelse af referat
Godkendt
10. Dato for næste møde. 30/1-2024
11. evt
______________________________________________________________________________________________
Dagsorden.
1.Ref. siden sidst.
To nye trænere, opstart efterår ca. 70 kursister, markprøvetræning 2 gange + lokal markprøve, vores suppleant Torben er desværre afgået ved døden. Vi venter med at vælge ny suppleant til generalforsamlingen.
2.Regnskab til dato.
Saldo og regnskab forelagt
3.Afslutning efterår
Tjekliste udfyldt, pokaler ok
4.Anerkendte prøver
20/9 udv.app + app prøve
28/10 markprøve åben/ung
5.Træner evalueringsmøde
27/9 i klubhuset kl. 18:00, alle inviteres (Smørrebrød)
6.Indkøb af fryser
Søren undersøger priser
7.Julefrokost
Agerskov Kro 25/11. Hurtig tilmelding
8.Status elmåler 548902 sidst 548409, forbrug 493
9.Godkendelse af referat
Godkendt
10.Dato for næste møde, 7/12-2023
11.Evt.
______________________________________________________________________________________________
Dagsorden:
1. siden sidst
Afslutning forår, apporteringsprøve, VSA prøve, Udvidet apporteringsprøve, DMK dag
2. Regnskab til dato
Bank saldo og kassebeholdning oplyst
3. Opstart 26. juli 2023
Checkliste udfyldt
4. Nyt areal + JET1 + JET2
Vi har fundet nyt areal, som bruges til Dirigering og Jet1
5. Trænerpåsætning efterår 2023
Trænerstab på plads
6. Vildt- og Dummy beholdning
Dummyer købes til dirigering
7. Markprøvetræning-/lokal markprøve
22/8+29/8+lokal 3/9
8. Afslutning efterår 17/9
Checkliste udfyldt, opstart 17:30, gratis pølser kartoffelsalat
9. Anerkendte prøver
Apporteringsprøve 20/9. Udvidet app 27/9, Markprøve 28/10
10. Status elmåler
548409 sidst 547682 = 727
11. Godkendelse af referat.
Godkendt
12. Dato for næste møde 7/9-23
13. Dato for næste næste møde 4/12-23
________________________________________________________________________________________
Dagsorden
1. siden sidst
Bedsted på græs – opstart forår ca. 80 – efteruddannelse instruktører
2. Afslutning den 7. juni 2023 (gavekort)
Instruktørerne kan selv vælge gavekort 3 steder, McNab, Land og Fritid, Pamhule
Gratis pølser og kartoffelsalat
3. Evalueringsskema
Skema udleveres til alle
4. Apporteringsprøve/udvidet apporteringsprøve/VSA/DMK dag
Tjek skema udfyldt
5. Ringtræning
4/6 Lene 50 kr.
6. Pistoler
Indkøb 3 stk. 6mm pistoler (Søren/Annika/Leif)
7. Opstart efterår
26/7 VK lægger på hjemmeside i juni.
8. Marktræning
22/8 + 29/8 +2/9 (lokalprøve)
9. Status elmåler
Sidst stod måleren på: 546920/547682=762
10.Godkendelse af referat.
Godkendt
11. Dato for næste møde. 19/7
12. Evt
_________________________________________________________________________________________
Dagsorden.
1.Siden sidst.
Afslutning Bedsted, markprøvetræning, lokal markprøve, trænermøde, anerkendt markprøve.
2. Regnskab til dato.
Bogført regnskab forevist. Beholdninger oplyst
3. Gennemgang af årshjul.
Årshjul gennemgået og arbejdsopgaver fordelt.
4.Opstart 12/4-23
5.Afslutning 7/6-23
6. Anerkendte prøver
10/6 VSA
14/6 Apporteringsprøve
21/6 Udvidet apportering
7. Klubhus drift forår
Fastholder priser fra 2022
8. Arbejdsdag?
Fredag, den 31/3-2023 kl. 15:00
9. Træner status
Lene er kommet på som ny hjælper
10. Status elmåler.
546920/546129=791
11. Godkendelse af referat.
Godkendt
12. Dato for næste møde 1/6-23
13. Evt
__________________________________________________________________________________________
Dagsorden.
Opstart i hallen med 3 hold. Generalforsamling Kløver Es
2. Bestyrelsen konstituerer sig
Formand - Ib
Næstformand - Søren
Kasserer - Vivian
Klubhusansvarlig - Annika
Pokalansvarlig - Lars
3. Regnskab til dato
Regnskab godkendt
4. Trænermøde
Vi gennemgår trænerplan på trænermødet
5. Udbetaling af telefonpenge
Telefonpenge udbetalt
6. Fordeling af opgaver
Arbejdsplan udleveret – fortsætter næste gang
7. Status elmåler
Elmåler står på 546129 forbrug siden 20/12= 661
8. Godkendelse af referat.
Godkendt
9. Dato for næste møde?
22/3-2023
10. Dato for næste næste møde?
1/6-2023
11. Evt.
__________________________________________________________________________________________
Dagsorden ifølge vedtægter:
Referat:
Bestyrelsen foreslår Leif Hansen som dirigent. Blev valgt uden modkandidat.
2. Formandens årsberetning for 2022
2022 var et år, hvor Covid 19 ikke længere havde indflydelse på alle de træningsaktiviteter og prøver som bliver afholdt i JHS.
Der har i 2022 været afholdt, Hvalpetræning, lydighedstræning, dirigering træning,
apporteringstræning, udvidet apporteringstræning, Vand og slæb træning og markprøvetræning.
Der har været afholdt anerkendte prøver i form af 2 x apporteringsprøver, 2 x udvidet apporteringsprøver, 1 x vand & slæb prøve, 2 x kvalitetsklasse, 2 x brugsprøve.
Der har været afholdt arbejdsdag i klubhuset, med god opbakning af klubbens medlemmer – tak til de fremmødte.
Året sluttede med at vi kunne holde julefrokost for vores instruktører med påhæng.
Der er pt. 187 medlemmer i klubben og der er 346 medlemmer i vores gruppe på FB.
En stor tak til alle der har hjulpet til i år 2022.
Der var ingen spørgsmål fra salen til årsberetningen.
3. Forelæggelse af revideret regnskab for 2022
Indtægter i 2022 på 235.582kr
Udgifter i 2022 på 188.768,70kr
Årets Resultat for 2022 er 46.813,93kr
Klubbens egenkapital er 132.801.27kr
Regnskabet blev godkendt på generalforsamlingen uden spørgsmål fra salen af.
4. Fastsættelse af kontingent for 2024
Bestyrelsen ønsker uændret kontingent for 2024
Dette blev godkendt på generalforsamlingen
5. Valg til bestyrelsen – på valg er:
Chris Funda Johannsen (på valg) modtager ikke genvalg.
Morten Uldall Jessen (på valg) modtager ikke genvalg.
Annika Harsdorf (på valg) modtager genvalg, valgt uden modkandidat.
Lars Brok blev foreslået fra salen af, valgt uden modkandidat.
Søren Philipsen blev foreslået fra salen af, valgt uden modkandidat.
6. Valg af suppleant til bestyrelsen – på valg er:
Torben Jensen modtager genvalg.
Blev genvalgt uden modkandidat.
7. Valg af revisor og suppleant – på valg er:
Bjarne Bossen (modtager genvalg)
Blev valgt uden modkandidat
Camilla Jürgensen (modtager genvalg)
Blev valgt uden modkandidat
Suppleant – Leif Hansen (modtager genvalg)
Blev valgt uden modkandidat
8. Indkomne forslag fra medlemmer.
Der var ingen indkommende forslag
9. Eventuelt
Der var ingen spørgsmål eller drøftelser under eventuelt
____________________________________________________________________________________________
1. Siden sidst
Der har været afholdt anerkendt markprøve og 2 anerkendte brugsprøver med en flot deltagelse.
Vi har også afholdt afslutning på efterårstræningen med efterfølgende apporteringsprøve og udvidet apporteringsprøve.
Der har endvidere været afholdt julefrokost for instruktører og påhæng på Agerskov kro.
2: Regnskab til dato
Saldo oplyst og godkendt.
3. Julegaver
Der skal indkøbes julegaver til lodsejere som vi plejere. Dette gør Vivian og Chris og aflevere dem.
4. Start Bedsted
Opstart bliver den 4.1.2023 kl18.00.
5. Generalforsamling den?
Vi afholder generalforsamling d.19.1.2023 kl18.00. Vi sigter efter samme pris på de 150kr der inkluderer aftensmad, dessert og kaffe.
Endvidere medfølger der 5 lodder til vores amerikanske lotteri.
Vi skal have indsamlet gaver igen og JHS indkøber gevinster som vi plejer.
Invitation udsendes via mail og i vores FB gruppe.
Vi vil forsøge at finde en som kan holde et oplæg i løbet aftenen.
På valg er: Chris Funda Johannsen, Morten Uldall Jessen, Torben Jensen og Annika Harsdorf.
6. Trænermøde/opfølgning?
Der er behov at lave et opfølgende trænermøde i starten det nye år. Det bliver torsdag den 2. februar kl18 i klubhuset.
7. Afslutning Bedsted den?
Det bliver onsdag den 22. februar for alle hold.
Bestyrelsen mødes og hjælper til med at grille mv.
8. Markprøvetræning-/lokal markprøve
Lørdag den 18.2 og 26.2 kl10. Lokal markprøve den 5. marts kl10.
Steder vil tilgå.
9. Anerkendt markprøve?
Vi forventer at afholde prøven lørdag den 18. marts. Se mere på hundeweb.
10. Opstart forår den?
Vi starter op udendørs den 12.4 kl18.00
11. Afslutning forår den?
Vi holder afslutning den 7. juni kl18.
12. Apporteringsprøver?
Vi afholder apporteringsprøve den 14. juni 2023 og anerkendt udvidet apporteringsprøve den 21 juni 2023
13. VSA?
Vi afholder anerkendt VSA prøve den 10. juni 2023
14. Status elmåler?
Sidste gang stod den på 544589 og i dag på 545458 = 869 kilowatt.
15. Godkendelse af referat.
Referatet blev godkendt
16. Dato for næste møde?
Næste møde bliver den 24.1.23 kl19
17: Evt
Vi afholder et sommerarrangement den 17. juni i samarbejde med DMK.
Opstart efter sommerferie den 26. juli og afslutning 13 september.
Markprøvetræning er tirsdag den 22 og 29 august og lokal markprøve den 2. september 2023
Vi afholder apporteringsprøve den 20. september 2023 og anerkendt udvidet apporteringsprøve den 27. september 2023.
Der afholdes anerkendt markprøve den 28. oktober og en brugsprøve den 14. oktober 2023.
Julefrokost bliver muligvis den 25.11.2023 på Hotel Kløver Es.
________________________________________________________________________________________________________________________________
Dagsorden.
1. Ref. siden sidst
Fryseren virker igen – Den nye yderdør forventer vi at kommer i uge 35.
2. Afslutning efterår
”Den 7. september kl18.00 – Gavekort bestilles igen og der grilles”. Antal meldes tilbage til Annika.
Chris kontakter hjælpere og dommere til denne aften.
Instruktørerne skal høre af hvor mange deltagere der er.
Hvalpe og Lydighed skal først møde kl19. Alle andre møder kl18
3. Evaluering af efterårs træningen.
Sårbarhed – holdansvarlig – enighed blandt instruktører mv.
Der indkaldes til dette møde og laves en dagsorden. Mødet bliver tirsdag den 13.9 kl19.00. Tilmelding skal ske til Chris
4. Beklædning
En kort drøftelse af prisniveau – der arbejdes videre.
5. Status elmåler
Sidst stod måleren på 544232 og den her gang 544589 = 357kw
6. Godkendelse af referat.
Godkendt
7. Dato for næste møde.
Den 7. dec. Kl18.00 i klubhuset
Dagsorden.
1. Ref. siden sidst
Der har været afholdt arbejdsdags i klubhuset, apporteringsprøve og udvidet apporteringsprøve samt vand og slæb.
2. Regnskab til dato
Regnskabet blev fremlagt og godkendt.
3. Opstart den 27. juli 2022
Vivian fortalte om antal tilmeldte på de forskellige hold
Annika har sørget for alle indkøb inden opstart
Der skal købes patroner til startpistolerne. (Chris)
4. Trænerpåsætning efterår 2022
Blev gennemgået – husk vi mødes 30 min før opstart
5. Vildtbeholdning
Beholdningen på duer er pt. i underkanten, resten ser godt ud.
6. Markprøvetræning
Træningen afholdes både i Grarup og omkring Varnæs.
7. Afslutning efterår
Den 7. september kl18.00 – Gavekort bestilles igen og der grilles.
Chris kontakter hjælpere og dommere til denne aften.
8. Anerkendte prøver
Der afholdes anerkendt brugsprøve den 15. oktober og den 5 november afholdes der kvalitetsklasse markprøve.
9. Klubhus
Vi skal have lavet den ene fryser eller indkøbt en ny, hvis den ikke kan laves. Kontoret skal ryddes op og yderdøren skal skiftes.
Chris afhenter yderdøren i Padborg.
10. Hjemmeside tilmelding/besøgende
Det fungerer stadig godt med tilmeldingen via hjemmesiden
11. Sponser tavle
Vivian er i færd med at kontakte JL Skilte, så inddelingen blive tilpasset de store og små skilte.
12. Status elmåler
Sidst stod måleren på 743689 og i dag 744232 = 543kw
13. Godkendelse af referat.
Godkendt
14. Dato for næste møde.
24 august cirka kl1930.
Evt.
Dagsorden:
1. Ref. siden sidst
Vi er startet op udendørs (89) og har afholdt markprøvetræning, prøver mv.
2. Afslutning den 1. juni 2022
Vi er
blevet enige om at bestille gavekort fra Land & Fritid til den kommende afslutning.
Annika bestiller ved Super brugsen.
I år tilføjer vi Lyn apportering på mårhund/ræv mv.
Til afslutningen bestiller vi pølser
og kartoffelsalat.
Chris ringer ud og sørge for dommerpåsætning til af slutningen.
3. Apporteringsprøver.
Prøven bliver afholdt den 8 juni
Vand og slæbs prøven afholdes
den 11 juni
Udvidet apportering prøven den 15 juni.
Tilmeldingen skal ske via hundeweb.
4. Opstart efterår/afslutning
Den 27 juli kl. 18:00 og afslutning den 7. september.
5.
Klubhus
Rengøring af postkasse, skilte mv, bænke skal males, klubhuset skal males. Der indkaldes til arbejdsdag lørdag den 18. juni kl. 09:00
Hjælpere til klubhusets køkken/grill skal på sigt findes.
6. Marktræning
23.8 og den 30.8 kl. 17:30 og lokal markprøve den 3.9 kl. 10:00
Chris sørger for dommere mv.
7. Hjemmeside tilmelding/besøgende
Al tilmelding sker
stadig via hjemmesiden.
8. Status elmåler
Sidst stod måleren på 542970 og i dag 543689 = 719 kw
9. Godkendelse af referat.
Godkendt
10. Dato for næste
møde.
20.7 kl. 19:00
12. Evt.
Regnskabet per 30.4.2022 blev fremlagt og godkendt af bestyrelsen.
Sponser tavlen skal opdateres/males.
Kort drøftelse omkring antallet af startpistoler
i klubben.
Referat fra trænermøde 10. februar 2022
Dagsorden:
Ny formand, bestyrelse og organisering af bestyrelsesarbejdet
Ib fortalte at vildt beholdningen så godt ud og ved mangel på dummyer skal i instruktører melde retur til os i bestyrelsen.
Vi blev enig om, at ensartethed må være nøglen her = ens kommandoer blandt andet.
Vi skal være bedre til at flytte kursister op og ned på det rigtige hold!
Hvad træner vi efter/formål= det vi har beskrevet under hvert hold på hjemmesiden og afslutningsprøveren som vi har defineret på vores skemaer og til trænermødet.
Vi blev enige om at genindføre afdækning ved den afsluttende prøve og dette er en del af det pensum under træning ved lydighedstræning
Der er stadig et ønske om dette og det er cirka kl19. Der findes en instruktør der vil være ansvarlig for koordineringen af dette. Evt. oprette en Facebook/messenger gruppe til dette formål.
Forår opstart 6/4-2022 kl. 18.00
Lars
Gitte begge hold, Torben kan træne hold fra kl18-19 og Bjarne fra 1930-2030
Kurt G og Svend Aage
Erik, Hans Peter, Leif Snubbi måske?
Vivian en time, Ib en time, Bjarne en time, Annika en time. Morten begge timer
Afslutning 1/6-2022 kl. 17.00
Efterår opstart 20/7-2022 kl. 19.00
Lars
Johny, Morten
Kurt G, Svend Aage
Bjarne og en aspirant evt. Torben K.
Annika, Erik, samt Chris en time og Torben Jensen en time.
Ib mvh står for dette.
Afslutning efterår 31/8-2022 kl. 18.00
Næste vinter
Johny Johannsen og Erik – Hvalpe bliver Gitte, evt. Torben K
EVT: Følgende blev drøftet:
Opdatering af instruktører via DJ
Opstartsmøde inden indendørstræning i ridehallen
Drøftelses om de tyske prøver, VJP og HZP – er der basis for dette
Dagsorden
1. Ref. siden sidst
Der har været opstart ude i Bedsted Ridehal og været afholdt generalforsamling ude på Kløver Es.
2. Bestyrelsen konstituerer sig
Formand blev Chris Funda Johannsen
Næstformand blev Ib Kliver
Kasserer blev Vivian Kliver
Klubhusansvarlig blev Annika Harsdorf
Sekretær blev Morten Uldall Jessen
Suppleant blev Torben Jensen
3. Regnskab til dato
Kassereren oplyste banksaldoen mv. og dette blev godkendt af bestyrelsen.
4. Trænermøde
Den 10. februar afholdes trænermøde i klubhuset og alle trænere bliver indkaldt til dette via mail. Der bliver bestilt aftensmad.
5. Udbetaling af telefonpenge
Udbetalt
6. Fremtid
Der blev talt om hvilke ansvarsområder der ligger under de forskellige bestyrelsesposter og hvordan vi fremadrettet kan involvere flere af vores medlemmer i klubbens arbejde generelt, således bestyrelsen ikke alene skal drive alle de aktiviteter der er i klubben.
7. Status elmåler
Sidste gang stod målerne på 541554 og i dag på 542127. Forbrug i alt 573 kilowatt
8. Godkendelse af referat.
Godkendt
9. Dato for næste møde
Onsdag den 2. marts kl. 19.
10. Dato for næste møde
22/3-22
11. Evt.
Nøgleliste skal opdateres og nøgler skal indhentes.